Alltid tillgänglig

Har lite svårt o släppa det där med mobilen , gick en promenad med en fin vän igår o pratade om detta och hon sa : jag gillar inte det där med att måste man alltid va tillgänglig? Näää det tycker inte jag iaf, idag så blir man nervös , orolig och stressad ifall den du smsar/ringer till inte svarar direkt! 

Mobilen gör oss mer stressade och även om den är superbra på många olika sätt så tycker jag vi måste tänka till lite.

Jag säger inte att jag är bättre än en annan , jag är lika andra men medveten om det o kommer aktivitet att lägga ner den mer ofta och inte va lika tillgänglig 😊. Som jag skrev i förra inlägget , vi är oss själva närmast o jag är huvudperson i mitt liv o därför måste jag bejaka mig själv först , mår inte jag bra o så mår inte min omgivning bra när de är med mig.

Hmm jaaa mycket tankar. 

Peace 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0