What are you waiting fore ? (Nickleback)

Det har som vanligt gått flera veckor utan att jag skrivit, jag mår inte tipp topp. Jag vet inte riktigt vad det är men det är som att en sorgprocess börjat igen, jag föstår inte riktigt varför jag trodde/inbilla/intala mig att allt ska va över nu och att jag mår bra, och såhär ska mitt liv vara nu this is it (it va inte ett bra liv). Jag intala mig att jag var färdig med att sörja men så verkar inte va fallet. Börjat gå till psykolog igen och försöker bli klokare. Får se om det ger nått.
 
Annars så är ju livet på topp :/. Det är ju snart jul och då ska alla va nöjda och glada och lyckliga och ha det så underbart. Fast det inte är riktigt så. Blääääääää säger jag bara.Bara för att det är jul och man har barn ska man inte stänga av och förtränga livet. 8 av 10 jag känner stressar, endel har det "fejk" oproblematiskt i deras liv bara för att det är jul. Jag är ju en såndär som struntar i vad det är för högtid eller bemärkelsedag. Livet är livet och det styr ingen. Nu ska jag också gå in i fejkdimman och ska sluta va negativ.
 
Det mysigaste jag vet till jul är att gå o titta i stånden på stan. Gärna så tidigt som möjligt eller sent, då är det minst folk och man kan gå i lugn och ro. 
Tycker faktiskt att julen är överreklamerad, så mycket pengar vi lägger på våra nära och kära, iår ska jag hjälpa till frivilligt att få äldre till en god jullunch, med allt vad det innebär. Jag ska även skänka pengar och gåvor till mer behövande än mina nära och kära för de har redan det bra. De är min gåva till er min La Familia <3. Ideen kommer från Nellie min systerdotter på 11 år.
 
Själv åker jag till syrran och det bästa som finns är kvällen när allt är över och man tittar och chillar framför tvn eller spelar ett sällskapsspel innan läggdags.
 
Så till rubriken :
 
"What Are You Waiting For?"

What are you waiting for?
What are you waiting for?

Are you waiting on a lightening strike
Are you waiting for the perfect night
Are you waiting 'til the time is right?
What are you waiting for?
Don't you wanna learn to deal with fear?
Don't you wanna take the wheel and steer?
Don't you wait another minute here?
What are you waiting for?

What are you waiting for?

You gotta go and reach for the top
Believe in every dream that you got
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?
You know you gotta give it your all
And don't you be afraid if you fall
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?

Are you waiting for the right excuse?
Are you waiting for a sign to choose
While you're waiting it's the time you lose
What are you waiting for?

Don't you wanna spread your wings and fly?
Don't you really wanna live your life?
Don't you wanna love before you die?
What are you waiting for?

What are you waiting for?

You gotta go and reach for the top
Believe in every dream that you got
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?
You know you gotta give it your all
And don't you be afraid if you fall
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?

[2x]
Tell me what you're waiting for?
Show me what you're aiming for?
What you gonna save it for?
So what you really waiting for?

Everybody's gonna make mistakes
But everybody's got a choice to make
Everybody needs a leap of faith
When are you taking yours?

What are you waiting for?

You gotta go and reach for the top
Believe in every dream that you got
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?
You know you gotta give it your all
And don't you be afraid if you fall
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?

You gotta go and reach for the top
What are you, what are you waiting for?
Believe in every dream that you got
What are you, what are you waiting for?
You know you gotta give it your all
What are you, what are you waiting for?
You're only living once so tell me
What are you, what are you waiting for?

What are you, what are you?
What are you, what are you waiting for?
What are you, what are you?
What are you, what are you waiting for?
 
 
Fick denna låt tillägnad mig av en god underbart fin människa och go vän. <3.
 
Jag bearbetar ju mycket genom musik och jag tror att denna text kommer ge mig en spark i arslet till att börja leva påriktigt igen. Jag har ju levt men inte riktigt våga släppa in nån i mitt liv helt och hållet. Den ända som har vetat är jag själv och andra tycker oj va hon mår bra nu fast mitt liv inombords har varit hemskt. Jag brukar beskriva mig såhär till mig själv då och nu till er som läser : När något är svårt så ler jag mig genom smärtan. Bryter ihop och är svag i min ensamhet.
 
Min läkare tycker ju såklart att jag ska va ärlig mot mina nära så att de vet om att nu är det en jobbig period och t.o.m kunna bryta ihop. Men jag tycker ju det är så jobbigt när folk ska kramas och trösta för att det är så de vill bli tröstade. Det värsta jag vet är när någon kramar mig när jag är ledsen för då går min ledsamhet över till irritation och jag vill ju gråta färdigt när jag äntligen börjat. Hoppas ni hänger med nu.
 
Så jag avslutar denna gång med att skriva mina favo meningar ur texten
 
Don't you wanna spread your wings and fly?
Don't you really wanna live your life?
Don't you wanna love before you die?
 
Everybody's gonna make mistakes
But everybody's got a choice to make
Everybody needs a leap of faith
When are you taking yours?
 
Peace out 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0