Något att hoppas på....


..... heter boken jag fått av en kär vän Nettan. Du har alltid kunna ge "rätt" hjälp genom en bok eller text som gjort att jag börjat  gråta :/ både jobbiga tider eller lyckliga stunder. Vi har ju inte haft jätte mycket kontakt dom senaste åren men det kan ju ändras framöver.

"Vi har inte kännt att någon brytt sig för mycket, men vi har blivit ledsna över att vissa inte brytt sig"

"Va försiktiga med orden, eftersom vi tar till oss dom på olika sätt"

"Sorgarbete handlar om att fokusera på det som var, så att vi orkar vara i det som är - och få livsmod och hoppinför det som kommer".

Citat från boken som passar in så perfekt.

Helgen som gick blev mysig och trevlig, i lördags var vi hos fina Jessie och Oyfin med Petri och Dessi och fick god mat, titta med ett halft öga på melodifestivalen och snacka skit. Najs :)...

Söndag lagade B mat och vi bjöd våra föräldrar och syskon på god mat och pappa hade tårta med sig, gött gött.

Har varit jätte stressad över ett rehab möte som blev avklarat igår, skönt för jag har sovit dåligt och varit nervös över att dom inte kommer lyssna på mig, men det gjorde dom. Skulle jag få välja helt själv så skulle jag vilja vara hemma hela tiden och inte ta tag i det där med jobb alls. Men så är ju inte verkligheten. Och nu vet jag ungefär hur min framtid ser ut jobbmässigt iaf.

Så denna vecka har jag inte orkat med så mycket för att jag bara gått och väntat på mötet, som äntligen är över och nu kan jag pusta ut.

Hörs och ses Randa












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0