Tyngre och Tyngre!!

Ja, helgen gick fort och vila gick det sådär med i söndags då vi va ute i skogen och plcka svamp (LUGN, nu alla). Jag har ett ställe där det kryllar av svamp så det är bara sätta sig på en stock och plocka. :) 10 Liter på 30 min ;) det ni. Det kändes oavsett i ryggen fast det inte är långt in i skogen. Så det var nog överambitöst. Ska skicka dit syrran och hennes dotter nästa gång och plocka :), Nellie (systerdottern)hjälpte mig att rensa allt på kvällen.

 Hon är 8 år och hitta en bok som låg i sovrummet, och läste högt titeln: Ett barn blir till, jag och Linda (syrran) höll på och smälla av, men hon tyckte det va intressant med hur liten man är från början och blir en stor bebis tillslut.

 Bilderna får Björn lägga upp som jag lovat er :), jag e inge bra på det där. Vi har även fått till oss att det inte går att läsa alla bokstäver, vi ska försöka fixa det med. = Björn haha.

 Björn och Dan (Björns far) har spackla och slipa i helgen och varje gång vi gör något så känns det som att det går framåt. så skönt så. Speciellt när svärfar varit här.

Tusen tack. Barbro (Björns mor) har inte heller gått arbetslös :). Sydde ett jättefint kuddfodral till min nya special formade kudde, Tack för den :). 

Så till MAGEN, den blir som sagt tyngre och tyngre och andningen blir tuffare, jag hoppas på att det kan stanna upp lite men?! tror inte det va, 3 mån kvar, undra hur stor jag kommer bli?! Kläder börjar sitta lite obekvämt. Så love HM som inte e så dyra och har mammakläder :)... Har beställt ett gravidbälte till bilen känns som en billig försäkring, och en gördel och ett bälte.

Har idag också försökt få tag i "någon" i kommunen där vi kan få stöd/hjälp första tiden men jag kastades bara runt ingen vet nått, hoppas barnmorskan vet till nästa vecka när jag träffar henne.

Namn jaa, vi har inte bestämt nått, det är jättesvårt,ska det va moderna? omoderna? ärftliga? ett, två ? samma med efternamn ett,två? Vi funderar ett tag till.

Vill avslutningsvis nämna 2 saker 1 jättetråkig och 1 lite roligare.

 R.I.P Östen BÄSTA körläraren som jag alltid kommer komma ihåg i livet och inte minst en nära väns morfar, *17/1 1942 - ♥ 24/9 2011. Mina tankar finns hos er.

LOTTA, Finaste Lotta, Grattis på din dag 27/9... Nästa år kör vi 70 års fest ihop ;).

Kommentarer
Postat av: Anita

Tack Randa för din kommentar om pappa... <3<3<3

2011-09-26 @ 20:20:00
Postat av: Rebecca

Grattis till dina tre små :D

2011-09-26 @ 22:05:13
URL: http://johawes.blogspot.com
Postat av: Lotta

Jepp!!! det är ingen vanlig dag ! för det är min födelsedag!!! :) Va? 70 års fet ?? jag hoppades på en Libanon Resa...... :)

Tack!

2011-09-27 @ 10:03:57
Postat av: Adrian

Låter garanterat som en synd! Gå sin och kolla på syndat!

2011-09-27 @ 18:17:48
URL: http://syndat.wordpress.com
Postat av: Randa

Libanon resa blir det nog oxå ska du se :))...

2011-09-28 @ 08:00:33
Postat av: Karin

toppenblogg:) blir spännande att följa de 3 små raringarnas utveckling. kram kram kram :)

2011-09-28 @ 11:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0