Kär i Kärleken

 
Mycket har förändrat inom mig de senaste veckorna. Jag har börjat våga "släppa" in nya människor i mitt liv, och riskera att bli sårad, ledsen , glad , lite små kär, mm mm, och va allt det innebär. Det har tagit lång tid för att komma hit, men nu är jag här både på gott och ont. Trodde aldrig att jag skulle komma hit.
 
Satt i mitt "andra" hem igår och barnen började prata om kärlek, och då var deras förklaring på människor som är kära att man sitter i nåns knä så är man kär, att man kör samma bil då är man kär osv. Älskar barn och deras tankar och definitioner.
 
Mitt svar till dom var, Jag är kär i dig, dig, dig, dig, i din mamma (min bästa vän) i din pappa.. och då blev det NEEEEEJJJ inte i pappa, jo sa jag... det är skillnad på kär och förälskad. JAH, tänkte jag en sekund efter hur förklarar jag detta för 5-7 åringar ?!! Det löste sig ganska bra och tror dom förstod lite i alla fall.
Så underbara älskade barn.
 
Jag är ju en sån där funderare, tänkare, har så svårt att släppa saker som inte blir logiska i MITT huvud, kan gå dagar om någon sagt nått som jag inte förstått mig på utan att jag klarar av att släppa det. Så det blir det att prata av sig hos DR Jansson, jäklar vad du gumman får stå ut med denna tid.. Du är och betyder så himla jädrans mycket  för mig. Jag är kär i dig ;) och älskar dig.<3.
 
Stött på mycket olika slags nya relationer en period nu, och kommit på att människor tar sällan "rätt" beslut eller beslut som är "bra" för dom, om det är tunga eller att man riskerar att bli  sårad, utan hellre då intala sig själv att ett fel beslut är det rätta beslutet och vet ni tillslut tror man på det själv och klarar av att leva vidare för att man är så jäkla stolt över att ha tagit det "rätta" beslutet. Som egentligen var det fega och felaktiga beslutet.
 
Det är så sjukt hur vi människor fungerar, allt för att "skydda" oss själva.
Så nu kanske också min tatuering på insidan av armen gör sig förstådd, då många frågat vad jag menar med den. Blundar du, Blundar jag. Välj bort mig och jag väljer bort dig... Människor som tar mer än vad dom ger mig är inte värda en relation med mig oavsett om det handlar om vänskap, pojkvänner, bekanta, name it.
 
Dom enda som skulle få göra det är mina små änglabarn, och det är med nöje från min sida..
Mamma älskar er och ni ger mig styrka varje dag, varje minut.
 
Med allt detta så vill jag säga att jag är en person som är kär i kärleken, kär i förälskelse...
Kommer nog alltid vara en sån person som går in helhjärtat från början, verkar inte kunna styra över det, men nu när jag är medveten om det, så kan jag tänka på det. Och vill DU vara min vän så kan ju DU, tänka på att du får en jävla bra polare framöver om DU bejakar mig. ;)
 
Alla kriser, små gupp, stora gupp i livet får man lärdom av och jag lovar jag har bejakat detta och krigar varje dag. Går inte en enda dag inte ens 1 timma utan att min kris svischar förbi mig.
 
Peace out mina älskade bloggläsare så hörs vi snart igen..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0