Vilken start på helgen...

...Nu sitter jag vid Randa på huddinge sjukhus...


Vi tar det från början.

Randa kände sig väldigt ansträngd redan igår, och att det inte riktigt kändes som vanligt med magen.

Jag kom hem sent inatt efter jobbet och han inte prata så mycket med Randa...

Men tidigt i morse vaknade jag av en orolig Randa, hon hade haft sparsam vattenavgång under natten plus att det fortsatta rinna på morgonen.

Jag ringde akuten och dom ville ha in oss på en gång.
Där fick vi snabbt träffa en gynekolog som konstaterade att alla tre fortfarande mådde bra, vad han kunde se.
Men att det var troligen en av de tre som fosterhinnan gått sönder på och nu läckte vatten.
Randa fick strikt sängläge, läkaren i södertälje kontakta kliniken vi går till i Huddinge och det beslutades att Randa skulle överföras till Huddinge sjukhus med ambulans.

Väl på Huddinge blev det ett ultraljud till och lite mer prover, dom misstänker en möjlig infektion som orsakat skadan på en av hinnorna.

Läkarna här känns mycket kunniga och nu är det full kontroll på Randa, tråkigt dock med sängläge.

Vi har oxå fått veta att det som hänt inte är så bra för prognosen, men att det fortfarande finns hopp för alla tre, och att en av dom just nu har lite mindre vatten att plaska i.


Nu ska jag försöka underhålla en utråkad Randa :P

Peace

//B



Kommentarer
Postat av: Denise

Hoppas allt går bra och att de kryar på sig snabbt nu. Jag hittade eran blogg via familjeliv och jag och min man kommer följa er slaviskt.

Lycka till med allt!



// Denise

2011-10-01 @ 21:33:21
URL: http://annadenisekarlsson.blogg.se/
Postat av: linda

Hoppas att går bra, ta hand om er :)

2011-10-02 @ 20:23:41
Postat av: Alejandra

Hoppas att allt ordnar sig snart!Kram på er <3



/Alejandra

2011-10-03 @ 07:35:14
Postat av: Karin 1+trillingar

Hoppas allt går bra för de 3 små liven!



Hälsningar

Karin

2011-10-03 @ 21:01:15
URL: http://blogg.karinco.se
Postat av: fl

ajdå, ja är väl därför många med flera babisar/riskgraviditeter blir sjukskrivna tiiidigt och får ligga i sängen, och inte springa runt, de kan göra skada även o de känns okej för tillfället.. hoppas att allt går bra för er, och TA DE LUGNT NU!

2011-10-03 @ 23:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0